Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben min of meer opgelicht door een autoverkoper, kan ik daar nog wat tegen beginnen?

Afgelopen woensdag ben ik gaan kijken naar een auto. Deze auto werd verkocht door een handelaar met een eigen garage die dus zelf kleine reparaties kan uitvoeren, RDW erkent.

Die woensdag dat ik ben wezen kijken (samen met iemand die er toch wel verstand van heeft) hebben we een paar kleinigheden gevonden die niet in orde waren.

De APK moest nog gedaan worden. De uitlaat lekte en de airco deed het niet. Dit zou hij maken en ik zou de auto zaterdag ophalen. Verder zat er een nationale autopas bij en waren de wiellagers recent vervangen, daar was ook een bon van (van de aanschaf van de lagers).

Ik heb de auto dus zaterdag opgehaald. Met mijn man, en niet met degene die er verstand van heeft die er woensdag bij was. Hij is APK gekeurd, dat heb ik ook via de site van de RDW nagekeken.

Nu blijkt vandaag dat de uitlaat nog steeds lekt. En erger nog, 1 van de remmen is volledig vastgelopen. Dit zit zo verschrikkelijk muur vast, dat ze met geen mogelijkheid meer los te krijgen zijn.

Hierdoor kunnen de wiellagers dus nooit vervangen zijn. Vandaag heeft iemand gekeken naar die rem en die zegt, die zijn al maanden, zo niet jaren, niet van zijn plaats geweest, maar de bon van de lagers was van begin november!

Kortom, ik ben dus belazerd.
Ik heb een bon getekend waarop staat dat de auto voor €1650 aan mij verkocht is, geen garantie.

Nog niet antwoorden, de rest staat verder in de reacties.

11 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je hoeft hier zeker niet mee akkoord te gaan, alleen is de situatie te ingewikkeld om hier te kunnen beantwoorden. Dat blijkt al uit de lengte van je vraag.

Als je een koop hebt gesloten, is de verkoper verplicht je een deugdelijk product te leveren. Het product dat je hebt gekocht, bijvoorbeeld een auto of caravan, moet voldoen aan de verwachtingen die je op grond van de koopovereenkomst mocht hebben.

Het beste dat je nu kunt doen is (gratis) advies vragen bij het Juridisch Loket. Dat is een door de overheid gefinancierd adviesbureau.
www.juridischloket.nl

Ben je ANWB-lid dan kan je gratis telefonisch juridisch advies krijgen bij ANWB Rechtshulp, tel. 088-269 7788. Zie ook anwb.nl/rechtshulp.
Succes d'r mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon even contact opnemen met de verkoper, een lekke uitlaat wordt vaak gelast of aangesmeerd met een soort plamuur en dat is soms met een paar dagen weer slecht maar meestal blijft het maanden goed. Als een auto lange tijd stil heeft gestaan kan het zijn dat de remmen bij het eerste gebruik vast slaan. Dit kan soms makkelijk opgelost worden door de remmen nog eens goed te smeren, in het ergste geval moeten de remmen vervangen worden. Ook al verkopen de meeste autobedrijven zonder garantie wil dat niet zeggen dat ze een klant niet graag willen helpen als er problemen zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je rechtsbijstand verzekerd bent kan je dat zeker gebruiken in dit soort zaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing