Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom werkt dit niet? (auto lamp 12v)

ik wil een oude koplamp van een auto gebruiken als decoratie verlichting in me werkplaats,
ik heb een 12v adapter aangesloten op het stadslicht in de koplamp en ik krijg een zwak lampje die gaat branden... S:

toen ik het 12v autolampje (h7) eruit haalde en de adapter rechtstreeks op het lampje deed aansluiten brand het lampje nog steeds zwak...
ik teste het ook op een nieuwe lampje en yeppp HETZELFDE!

toen ik het lampje teste op mijn scooter accu sprong het lampje spontaan heel fel aan.... normaal dus zoals het hoort....

wat doe ik fout?

is 12v huistroom (met adapter) soms anders als 12v autostroom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet een transformator nemen die 12 volt en een ampere of 10 kan geven. Een zware halogeentrafo zou je ook nog kunnen nemen voor dat doel. Voor een autolamp hoeft het geen gelijkspanning te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zitten in een koplamp (h7) 2 gloeidraden van 55 watt. Dus tezamen is dit 110 watt gedeeld door 12 volt is 9.2 Ampére. Dus je zult moeten kijken naar een trafo die 10 ampere geeft liefst nog meer i.v.m. warmteontwikkeling. En trafo's zijn niet goedkoop meer tegenwoordig die dit vermogen kunnen leveren.

Andere antwoorden (2)

Die adapter levert wel de goede voltage, maar niet het goede aantal (te weinig) ampères.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stroomsterkte 12 volt watttage 55 Watt, dat is het verschil een adapter met 55 watt uitgangsstroom en 12 volt heeft een ingangsverbuik van 600 watt als je die niet hebt is je adapter te zwak ,probeer het eens via een accu en acculader
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw berekening klopt echt niet hoor, oribatei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slechte adapter als je 600 watt nodig hebt om uiteindelijk 55 watt te leveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een trafo van zo'n 160 á 180 VA al moet voldoende zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding