Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat de ene auto links boven in de achteruit en de andere rechts onder,dit had toch beter een standaard handeling kunnen zijn .?

Nu reed ik in zijn 4 tegen een ander op de parkeerplaats terwijl ik dacht achteruit te gaan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Da's een beetje dom, hé? Maar waar de achteruit zit bij een auto is afhankelijk van wie de versnellingsbak gebouwd heeft. Er zijn versnellingsbakken met 4 versnellingen maar er zijn er ook met 5 of 6. Het is maar net waar de fabrikant de schakelstang in de bak monteert.
jc54
15 jaar geleden
Er zijn volgens mij geen auto's meer die je in de achteruit kunt zetten zonder de vergrendeling te overbruggen. Dat je dit niet hebt gemerkt, is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.

Maar over standaardisatie: er bestaat geen standaard omdat iedereen wat anders wil. Als alle auto's hetzelfde moesten zijn, reden we nu nog steeds in een LADA, een tijdloos model waar ze vergeten zijn om enig comfort, smaak of plezier in te stoppen. In deze auto zat alles op dezelfde plek, ongeacht welk bouwjaar je had.

Gelukkig zit de wereld anders in elkaar en hebben we verschillen, onderscheid tussen de merken, verschillen in kwaliteit en in eigenschappen, in comfort, snelheid, weggedrag en uiterlijk.
itsme
15 jaar geleden
Het staat bijna altijd op de pook aangegeven. Vroeger was er nog meer variatie, de 1e versnelling van de lelijke eend zit op de plaats waar bij de meeste auto's de 2 zit. Misschien zou een automaatje wat voor je zijn :-))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing