Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil al mijn autolampjes vervangen door LED lampjes, maar de koplamp H4 doet het niet en de knippers knipperen 2 keer zo snel hoe kan dit nu ?

In mijn auto (Honda) ben ik alle lampjes aan het vervangen voor dezelfde maar dan LED versie. Bijvoorbeeld: Stadslicht, Achteruitrijlichten, Knippers achter, voor en zij, Dashboard, Remlamp, kentekenplaat verlichting etc etc....

Nu merk ik iets heel vreemds, dat is dat bij de knippers (voor, zij en achter) ze nu 2x zo snel knipperen, dat vind ik erg vreemd maar vooral dat de koplampen ( H4 ) niets doen.

ik heb alles getest met een 12V DC adapter en de h4 lampen doen het wel maar eenmaal in de auto geven ze geen signaal...

Ik zal 2 foto's bijvoegen voor het inzicht en hoop dat iemand mij kan helpen.

Hier was overigens nog geen vraag over gesteld.

Hopend dat mensen mij kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ten eerste is het sterk af te raden om H4 lampen (dim en groot licht) te vervangen voor LED. LED heeft heel andere licht eigenschappen dan halogeen, dus heb je andere reflectoren nodig om een goed licht beeld te krijgen (vooral de sterkte is ver onder de maat), bij bijvoorbeeld Mercedes en Audi wordt dit gedaan. Zo'n lamp kost dan wel Ca €1600,-.

Het feit dat je richtingaanwijzers sneller knipperen heeft te maken met een veel hogere weerstand van de LED's. Dit kun je op twee manieren verhelpen: koop lampjes die voor CAN-bus geschikt is (dit staat dan aangegeven op de site waar je ze koopt.) of koop de weerstandjes die speciaal voor de verlichting gemaakt worden en soldeer deze over het lampje heen (dus aan het draadje voor en na het lampje). Er zitten vaak montage blokjes bij, maar dit kan op termijn problemen veroorzaken door corrosie.

Je kan er ook voor kiezen om de volledige licht unit te vervangen waar de LED's zijn ingebouwd, hier zitten de weerstanden meestal al in verwerkt. De units waar LED's zijn ingebouwd zijn meestal van mindere kwaliteit dan wat er origineel gemonteerd is, maar kan bijvoorbeeld achter voor een mooier en helderder resultaat zorgen

Ook als je alle lampjes vervangt door LED moet je opletten dat je remlichten en je richtingaanwijzers wel voldoende licht uitstralen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De "boordcomputer" van jouw auto herkent de lampen niet.
Normaal gesproken voert de boordcomputer een zelftest uit en controleert hierbij de lampen. Als de totale weerstand van de richtingaanwijzers (bijv. links) te laag is, reageert de aanstuur-unit hetzelfde als wanneer een "normale" lamp stuk is, namelijk door sneller te knipperen. Dezelfde test doet jouw auto ook voor de koplampen. Als hier de weerstand te laag is (kapotte lamp) wordt deze niet meer aangestuurd.
Misschien kan de Honda dealer de instellingen wijzigen, anders zal je voorschakelweerstanden moeten monteren om alles werkend te krijgen.
Mijn advies: laat alles zoals het bedoeld is, dus origineel.......
jc54
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing