Is de voorgestelde onderhoudsbeurt voor mijn auto niet erg overdreven?
Augustus j.l. was mijn Skoda Fabia 2 jaar oud en ben ik dus langs mijn dealer gegaan om een afspraak te maken voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt (ieder jaar of elke 15000km). Ik had toen net 19.000km op de teller staan.
Ik werd een beetje raar aangekeken en ze snapte niet wat ik precies bedoelde. Ik praat geen chinees dus begreep niet waarom ze zo moeilijk deden. Al met al hebben ze dus toch een afspraak gemaakt en 2 dagen later kon ik de auto langs brengen. Ik kon gewoon wachten en na 1 uur kreeg ik de auto terug. Vond het wel een beetje raar maar dacht gewoon dat ze snel gewerkt hadden. De rekening zou ik per mail krijgen. Precies 2 dagen later krijg ik de rekening en zie dat ze een simpele zomercheck hebben uitgevoerd i.p.v. een onderhoudsbeurt. Ook kreeg ik een link om mee te doen aan een tevredenheidsenquette. Heb ik gedaan en was dus niet tevreden.
Nu krijg ik een mailtje dat het een misverstand was en dat ze me voorstellen om grote onderhoudsbeurt uit te laten voeren van 385 euro.
Is dit normaal voor een auto zonder klachten met net 19000km?
Deze onderhoudsbeurt bestaat uit het volgende:
- uitgebreide ondershoudsbeurt diagnose aan de hand van onderhoudsschema
- interactief beoordelen van elektronische storingen
- vervangen van olie en oliefilter
- vervangen van interieurfilter
- schoonmaken en smeren van de trommelremmen achterzijde
- portierscharnieren en sloten smeren
Mij lijkt het teveel van het goede.
Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.skoda.nl/service/onderhoud-en-reparatie/zomercheck
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.