Wat doe ik als de merkdealer problemen niet kan oplossen?
In 10 maanden tijd heb ik ruim €2200 betaald aan de merkdealer van mijn Chevrolet Tacuma (kleine beurt van €615, grote beurt van €305, reparatie van €1320). Telkens benoemde ik 2 belangrijke problemen: het lampje van het motormanagement blijft branden en ik heb opvallend hoog olieverbruik (ruim 1,5 liter op 1000km). Gedurende de 3 genoemde bezoeken hebben zij dit niet kunnen oplossen, maar wel telkens bovengenoemde rekeningen gegeven (voor een keer uitlezen en wissen van een storing vroegen ze €45).
Op 18 juli is de grote beurt + apk uitgevoerd, kosten €305 - zoals genoemd. Op 30 juli - dus nog geen 2 weken later - ging het motorlampje knipperen en ging de auto in noodtoestand. Bij een tankstation gezet, garage gebeld en ANWB gebeld. ANWB-man ziet binnen 15 min. wat het probleem is (3e cilinder is doordrenkt met olie, klep is kapot) en zegt dat ik niet verder kan rijden. Ook zegt hij dat dit probleem al veel langer speelt en dat dit al lang ontdekt en verholpen had moeten worden. Met sleep naar garage, reparatiekosten €1322.
Nu 4 dagen auto terug, auto stottert, houdt in en motorlampje brandt of knippert afwisselend. Dure reparatie dus niet goed uitgevoerd en dat voor een merkdealer...
Wat is het advies om te doen? Heb ik hier een redelijke zaak om de garage aansprakelijk te stellen of kosten vergoed te krijgen of iets dergelijks?
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en jullie antwoord(en)!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.