Ik vind dat mijn airco (auto) slecht werkt en voel pas koude lucht als ik naar voren leun. Waar kan dit aan liggen?
Ik lees - ook hier in andere airco-vragen - over de noodzaak van het regelmatig bijvullen van de airco. Maar mijn airco doet het wel, alleen merk ik daar weinig van. Pas als ik naar voren leun richting de luchtroostertjes, voel ik pas echt goed dat hij aan staat.
Ik zit relatief ver naar achteren tijdens het rijden, zou het daar aan kunnen liggen? Of zou het een capaciteitsprobleem kunnen zijn? Auto is al wat ouder (ruim tien jaar) en is bestelbus met fictieve dubbelcabine, dus zonder tussenschot. Kan me er ook nog iets bij voorstellen dat die airco het gewoon niet trekt om de hele ruimte te koelen. Maar ik vind het wel sterk dat ik erg zou genieten van m'n airco als ik gewoon de hele rit m'n gezicht op het dashboard zou leggen. Helaas rijdt dat alleen weinig comfortabel.
Wat zou hier eventueel aan gedaan kunnen worden, en wat kan zoiets kosten? Ik weet zo goed als niets van auto's dus kan niet e.e.a. zelf nalopen. Wil best wat comfortabeler rijden deze zomer, maar heb ook weinig trek om voor een hoop geld uitgebreid aan die airco te laten sleutelen. Auto rijdt immers ook prima zonder, en in Nederland is het vaker koud dan warm.
Overigens: airco nakijken en eventueel bijvullen zal wel niet meegenomen worden bij de grote beurt, of wel?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.