Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als het krukas sensor van de auto kapot is!?kan de auto aanslaan of niet!?

op een dag wou ik mijn auto weg parkeren in een viel die uit en wou niet meer aanslaan op een duur te proetsen heb die toch ene keer in de gang gezetten maar met start pilot product remreiniger dan viel de auto terug uit !branstofpomp is om werk prima ik heb alle leidingen open gedraaid die naar de injectors gaan vanuit daar STROOMT diesel uit dus zoals ik begijpen het dieselpomp doet goed!kan dat aan het krukas sensor liggen!?heeft die zelfde gedraag septomen als die kapot is!?

voorbaat bedankt voor info of ideeen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Een diesel start met gloeikaarsen en ik denk dat daar eentje van kapot is, ik vermoed dit omdat u hem wel kan starten met start pilot.

Toegevoegd na 3 minuten:
De krukassensor geeft impulsen aan de boordcomputer om te melden dat de motor draait, als die kapot is moet u nog steeds kunnen starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dieselmotor heeft altijd een krukassignaal nodig om het moment van inspuiting te bepalen. Door startpilot te gebruiken laat je de motor op een soort gasmengsel lopen, en zodra je ophoudt met spuiten zal de motor meteen weer afslaan. je vertelt niet wat voor een merk het is, maar een kapotte sensor is vaak de oorzaak van dit soort klachten.

Kort gezien, geen signaal is geen inspuiting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing