Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan sigarettenaanstekerstekkerdozen?

Ik heb twee sigarettenaanstekeraansluitingen in de auto. Maar regelmatig wil ik meer apparaten tegelijk van stroom voorzien.

Ik wil dan bijvoorbeeld een navigatieapparaat gebruiken, twee telefoons opladen, een GPS-tracker opladen, en voor kinderen op de achterbank twee spelconsoles van stroom voorzien. Daarvoor heb ik al zes aansluitingen nodig, en ik heb er maar twee.

Voor stopcontacten bestaan stekkerdozen. Bestaat daarvan een equivalent voor sigarettenaanstekeraansluitingen?

Indien die bestaan, moet ik bij bovenstaand gebruik rekening houden met de stroombehoefte vs. de zekering, of is het gevraagde ampèrage laag genoeg?

Cryofiel
11 jaar geleden
in: Auto's
691
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mum van tijd accu leeg of auto helemaal een aansteker. :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja die bestaan. Ik heb er zelf één bestelt via Ebay, maar je kunt ze ook wel bij een auto accessoire zaak als Halfords kopen.
Zoek in Ebay op bijvoorbeeld: 12 v car multi adapter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ anwb winkel heeft ze ook (maar das duur) handyman

Andere antwoorden (1)

Naar mijn weten niet maar als je een dubbele usb-adapter neemt heb je nog maar de helft van je probleem.
Soms te koop bij Action, bij Conrad altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
De meeste van mijn apparaten worden helaas niet via een USB-aansluiting opgeladen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké dat is dan raar maar niet vreemd.
De apparaten die jij noemt heb ik ook en werken allemaal met 5V USB D/C
Trouwens een plusje voor je spatiegebruik!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding