Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het beste is, na de vierwielaandrijving, voorwielaandrijving. Je hebt dan de aandrijving op de sturende wielen, en die kunnen de auto door de sneeuw trekken in de juiste richting. Bij achterwielaandrijving wordt de auto voortgestuwd terwijl je moet hopen dat de voorwielen grip genoeg hebben om de auto te sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voorwiel is in de sneeuw beter. Met achterwiel aandrijving kan de auto zijn grip verliezen in een bocht. 4wiel is natuurlijk het beste

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij een bocht kan de auto met achterwielaandrijving uitbreken en wegslippen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor normaal gebruik voorwiel aandrijving , achter wiel aandrijving geeft geen vermogen nr de sturende wielen , ook zeg op gladheid duw een kinderwagen of trek m . Maar in handen van een echte rally rijder kan je een ander resultaat krijgen . Waarom achter wiel kan je voor de bocht al keren (driften ) dus al oom kerende de bocht door maar dit is alleen Vd zeer geoefende rijder .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk aan wat jij met je vraag bedoel! Als jij graag wil driften dan is achterwiel aandrijving met sneeuw beter! Om gewoon te rijden in de sneeuw is voorwiel aandrijving beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk van de rijvaardigheid.

Zoals je weet worden de vrachtauto's en race auto's nog altijd uitgevoerd met achterwiel aandrijving en zeker de eerste (vrachtauto's) rijden gewoon door bij sneeuwval, wat zeker van belang is dat men het voertuig volledig onder controle heeft ook bij gladheid.

Dat een personenauto voorwielaandrijving heeft, heeft te maken met gewichtsverdeling, doordat de motor voorin ligt heeft de auto ook constant de hoogste druk op de vooras, kijkt men bij oudere auto's (kever, fiat 600 etc.) daar lag de motor achterin en had de auto ook de beste aandrijving op de achterwielen.

Persoonlijk rijd ik met gladheid nog steeds het liefst met achterwiel aandrijving, mocht de vooras dan in de slip geraken kan ik door eenvoudig het gas los te laten de achteras af remmen en zo uit de slip komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing