Hoe is eigenlijk de dekking (landelijk) van de diverse diensten van betaald parkeren via sms of bellen?
Apart, of in combinatie met elkaar?
Ik ben bezig met de aanschaf van mijn eerste auto. Ik heb een handicap en mijn auto is daar volledig op aangepast, maar allerlei faciliteiten zijn dat uiteraard niet. Nog even los van de enorme onhandigheid van een kaartje in je auto moeten leggen als in- en uitstappen gaat via een rolstoellift, kan ik op de meeste plaatsen niet bij de parkeerautomaat komen en/of niet hoog genoeg reiken om de automaat te bedienen. Dus kan ik geen kaartje kopen.
Nu kan ik me natuurlijk aan gaan melden bij al die diensten waar je via sms of bellen kunt betalen, maar ik wil graag weten of dat een beetje de moeite waard is. Al die diensten geven op hun websites aan in welke plaatsen ze allemaal zitten, maar ik heb geen idee hoe dat zich verhoudt tot het totale aantal plaatsen waar betaald parkeren van toepassing is. Het gaat mij dus een beetje om de verhouding van het aantal plaatsen in Nederland waar je wel en waar je niet op een dergelijke manier kunt betalen voor het parkeren.
Het gaat mij om die diensten waarvoor je géén smartphone nodig hebt en ook nadrukkelijk NIET om de parkeergarages, want daar pas ik toch niet in.
Toegevoegd na 2 dagen:
Misschien kan iemand die er gebruik van maakt mij vertellen of je vaker wel dan niet via deze diensten kunt betalen, of juist andersom? In hoeveel plaatsen het wél kan, is te vinden op sites van de aanbieders. Maar dit zegt weinig zonder te weten wat het totaal aantal plaatsen is waar betaald parkeren geldt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.