Heb ik teveel rijlesuren vergeleken het gemiddelde?
Ik heb tot nu toe 35 uur les gehad + mijn TTT behaald voor personenauto B.
Gelukkig betalen mijn ouders het momenteel voor me, maar natuurlijk verwachten ze ook wat, en ik wil ook natuurlijk dat ze niet teveel geld aan mij kwijt zijn. Ze klagen dat ik teveel uren al heb gehad, maar ik weet nu niet of dat zo is. Het liefst wil ik natuurlijk z.s.m. afrijden, maar ik weet dat ik dan niet zou slagen en dat zou juist nog meer geld kosten (en dat deel begrijpen ze weer niet).
Klasgenoten hebben ook rond 30 a 35 lessen gehad maar dan van 1,5 uur wat neerkomt op 50 +/- uur. Alleen vroeg ik mij dus af of zij/ik nu teveel hebben of is dit gewoon normaal?
Nog een extra vraagje: Mijn kijkgedrag is eigenlijk het enigste minpunt, ik zie blijkbaar alles net te laat, waardoor ik bijvoorbeeld te laat terugschakel etc. Hebben jullie tips waardoor ik ver vooruit kan kijken en beter kan anticiperen?
Omdat je tegenwoordig langer op je oproep moet wachten en de instructeur pas aanvraagt als je er mogelijk al geschikt voor bent, krijg je veel meer lessen dan nodig.
Overigens is bekend, dat jongens het sneller onder de knie hebben dan meisjes, maar dat meisjes netter rijden als ze eenmaal geslaagd zijn.
Succes!
Tijdens rijles is het de bedoeling dat je wegervaring krijgt. Zoals gezegd is de tijd dat iemand het aanleert gevarieerd. Ik zou me nergens druk over maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.