Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen als je lucht bij je remvloeistof hebt zitten van de auto?

Ik was denk ik dus te laat met het bijvullen, vertelde mijn vader mij.

Maar hij remt dus nu wel alleen een stuk trager.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Onmiddellijk je remsysteem laten controleren. Als je moet bijvullen is er namenlijk ook wat weg! Lucht komt niet vanzelf in je systeem en zeker niet zomaar in de remvloeistof. Kennenlijk is er ergens een verlies van remvloeistof waardoor het niveau in het reservoir daalt. Komt deze onder het minimum dan zal er via het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder lucht in het systeem komen. Dit kan tot zeer gevaarlijke situaties leiden. Maar..... als je auto trager remt en je het rempedaal niet tot aan de bodem intrapt kan ook je rembekrachtiger defect zijn. Laat het svp nakijken. Niet alleen voor jouw veiligheid maar ook voor je medeweggebruikers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet alleen trager, maar ook als een spons.
Als de wiedeweerga (laten) ontluchten, is echt gevaarlijk.
AWM
15 jaar geleden
Het niveau van de vloeistof kan op twee manieren zakken.
1. Doordat de remmen slijten en dus de remblokken dichter bij de schijf gaan staan. Het gevolg is dat het niveua iets zakt.
2. Lekkage. Dit kan uitwendig zijn aan bijvoorbeeld een leiding of aansluitting; maar ook kan de rembekrachtiger inwendig lekken.

Het feit dat je moet bijvullen duid erop dat er iets niet goed is.
Dus eerst het probleem op (laten) lossen, dan bijvullen en vervolgens onluchten. Dit alles om jou veiligheid en die van anderen te garanderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt naar een service centrum of garage gaan ,of je remmen zelf ontluchten, zelf ontluchten doe je als volgt.
Zorg voor hulp.
Neem een goed passande ringsleutel (meestal 8- 10 mm)
1 Zoek de ontluchtingsnippel onder de auto bij je trommelremmen.
2 Vraag de hulp om een aantal keren pompend te remmen totdat de tegendruk op het pedaal toeneemt.
3 Nog eenmaal het pedaal indrukken en dan onderin vasthouden
Ondertussen de nippel losdraaien zodat de lucht kan ontsnappen.(pas op er spuit remolie uit de nippel)
en de nippel weer vastdraaien voor dat de hulp het rempedaal weer loslaat.
4 Herhaal vanaf 2 totdat alle lucht uit het remsysteem verdwenen is .
5 Doe ook de andere kant .
6 Vul de remolie aan tot het voorgeschreven niveau.
Als dit helemaal nieuw voor je is is het beter om een keer te kijken bij iemand die dat al vaker gedaan heeft.
succes .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing