Wat kost het omwisselen van zomer-naar winterbanden?
Wij zullen binnenkort door Duitsland rijden en daar is dat geloof ik verplicht. We hebben al een set winter banden op zolder liggen, maar wat kost dat eigenlijk om ze te laten omwisselen?
Toegevoegd na 26 minuten:
Er zitten al velgen in de banden.
En als dat niet het geval is, is het bijna altijd goedkoper om 2e hands velgen te kopen en ze daar op te laten leggen. Zeker als je ze zelf opslaat. Het is in Duitsland trouwens alleen verplicht bij gladde wegen. Maar als je in Duitslang bent en het wordt ineens slechts weer dan heb je een probleem als je ze er niet onder hebt liggen.
De verzekering keert waarschijnlijk ook niet uit, dus als de tegenpartij een dure auto heeft.. of nog erger duur letsel, dan mag je betalen.
Alleen moet je dan weer niet zo ignorant zijn te denken dat je niets kan overkomen omdat je winterbanden hebt. Ik had ooit een collega die zo dacht...
Maar ik weet uit eigen ervaring dat ook met winterbanden een boompje dichterbij kan komen dan dat je zelf in gedachten had.
Ik rijd met een bestelbus, door het gewicht en de hardere zomerbanden zijn de verschillen nog groter.
Dat was "leuk" de eerste keer in de sneeuw, toen zaten ze er ook heel snel op.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.