Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het beter om met dit weer 30 te rijden in je 4?

ik hoorde daar iemand over praten. dat ie maar 30 kon rijden op de snelweg maar hij reed in z'n 4.. waarom niet gewoon in ze 2?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
994

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In z'n 2 maak je meer toeren en daardoor ga je dus ook eerder slippen. 30 zou ik eerder in z'n 3 nemen, maar als de auto het aankan dan kan ik me wel voorstellen dat men het ook in z'n 4 goed kan rijden.
Je moet eigenlijk 1 versnelling hoger nemen dan gebruikelijk. Dus optrekken in z'n 2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waren alle automobilisten maar zo bijdehand als jij (en ik)
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de meeste nu ook meteen een dubbele afstand in stand houden, dan is het nog veiliger... ;) zo'n 4 maanden een spoedcursus gevolgd in een besneeuwd gebied :)

Andere antwoorden (5)

Als het glad is en je rijdt in zijn 2 met 30 km per uur, dan oefen je veel kracht uit op je banden bij een klein beetje gasgeven. In zijn vrier gaat dat minder abrupt. Mijn inschatting: jouw kennis kan best gelijk hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 klopt, je was eerder
30 rijden in zn vier is onzin! Dit kost veel benzine, en veroorzaakt wrijving in de bak. 30 rijden in zn 2, of 3 gaat nog wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2e of 3e versnelling. Hoe lager de versnelling hoe meer trekkracht en evt kans op spinnende banden. Echter door een hoger toerental rem je ook beter af op de motor en hoef je niet te remmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die DylansBlue;

Onzin; de enige reden om 30km/h in de vierde versnelling te rijden is de waarde van je aandelen in de krukaslagerfabriek op peil te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof maar niet dat hij bij 30 reed in zijn 4 : Een veilige versnelling voor 30 is 3 het is gewoon uitzoeken bij andere snelheden wat voor versnelling je nodig hebt het toerental moet wel zo laag mogelijk zijn om doorslippen van je wielen te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding