Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met mijn schadevrije jaren als ik met een auto van de zaak ga rijden?

Ik krijg binnenkort een auto van de zaak maar ik heb inmiddels al heel wat schadevrije jaren opgebouwd. Aangezien de auto door mijn werkgever is verzekerd kan het natuurlijk zijn dat ik mijn schadevrije jaren op een gegeven moment verlies. Hoe kan ik voorkomen dat dit gebeurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Meestal vraagt de werkgever de no claim verklaring op voor de leaseauto, zodat voor hem de door jou opgebouwde korting doorloopt. Zodra je uit dienst gaat, of geen recht meer hebt op een auto, krijg je een no claim verklaring voor de tot dan toe opgebouwde schadevrije jaren, dus inclusief die met de leaseauto zijn gereden.
paulus811
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je jaren lopen gewoon door
Volgens mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw schadevrije jaren worden een bepaalde tijd opgeslagen. Ik meen me zelf te herinneren dat het maar 1 jaar opgeslagen word. Zet je na dat jaar een auto op jouw naam dan begin je weer van voren af aan.
Met de leaseauto bouw je in pricipe nieuwe schadevrije jaren op waarbij je aan het einde van het elasekontrakt een verklaring kan krijgen van jouw schadevrije jaren bij de leasemaatschappij. Maar jouw eigen schadevrije jaren gaan na een jaar automatisch vervallen.
Ik heb het voorkomen door de auto van de vrouw op mijn naam te laten zetten. Zo had ik toch een auto op mijn naam verzekerd en bouwde ik gewoon verder schadevrij jaren op. Toen ik van werkgever wisselde en zelf weer een auto kocht was er dus niks aan de hand met mijn schadevrije jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing