Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik nu recht om mijn geld terug te krijgen? ( zie uitleg)

Ik heb zo een 3-4 maanden geleden iets besteld bij shopping 4cars. Ik heb het product nog steeds niet ontvangen. Ik heb al wat e-mails gestuurd waarvan

alleen de 1e keer werd beantwoord ( er werd gezegt dat het nog in de backorder zat en dat ik het volgende week zou ontvangen.) maar dat was ook alweer 2 maanden geleden.

Nu heb ik eigenlijk geen intresse/behoefte meer in het nog niet ontvangen product.

Heb ik recht om mijn geld terug te krijgen nu?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
907

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Burgerlijk wetboek boek 7, artikel 46f lid 1 en 2.
Hierin staat dat de verkoper bij koop op afstand automatisch in verzuim is als hij niet binnen 30 dagen levert, ook als je geen ingebrekestelling hebt verstuurd.

Het beste kun je een ingebrekestelling versturen, aangetekend! De verkoper is wettelijk verplicht om jou de zaak te leveren. Als hij dat niet doet begaat hij een onrechtmatige daad jegens jou door het verzuimen van een wettelijke plicht. Schade die jij hierdoor ondervindt komen ook voor rekening van de verkoper.

Nou is het even lastig of je hiermee de koopovereenkomst ook kunt ontbinden, voor zover ik weet kun je vorderen dat de zaak wordt geleverd of dat je gecompenseerd wordt.

Gelukkig is het koop op afstand, dus je kunt de overeenkomst tot 7 dagen na ontvangst van de zaak sowieso ontbinden.

Stel de verkoper dus in gebreke en vorder hem de zaak te leveren of jou geldelijk te compenseren. Stel een termijn, zeg dat je binnen twee weken ofwel de zaak wilt ontvangen ofwel je geld terug wilt. Zeg erbij dat alle hieruit voorvloeiende kosten wettelijk voor rekening van de verkoper komen.

Als je de zaak hebt ontvangen binnen die twee weken kun je deze alsnog terugsturen en je geld terugeisen binnen een week. De kosten voor terugsturen komen ook voor rekening van de verkoper. Maar misschien wil je het als je het eenmaal hebt toch houden.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je hebt recht op het product en als dat niet geleverd wordt heb je recht op je geld.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ja, bij de koop is namelijk afgesproken dat je iets zou krijgen binnen een bepaalde tijd. Aan deze voorwaarden heeft de verkoper niet voldaan hierdoor kun je de koop ongeldig laten verklaren en je geld terug eisen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me van wel. Zelfs als je iets ontvangen hebt, heb je zelfs nog het recht om het binnen een bepaalde termijn (ik meen 2 weken) terug te sturen en je geld terug te krijgen.
Als je na 3 a 4 maanden nog helemaal niets hebt, dan heb je groot gelijk dat je de bestelling cancelt. Of je je geld ook echt terug krijgt is een ander verhaal. Als ze zelfs al niet op een mailtje reageren. Ik kan het bedrijf overigens op google niet echt vinden. Iets in Nieuw Zeeland ? Of bedoel je het bedrijf Shop4cars in Rotterdam?
Die kan je ook gewoon bellen. Of zelfs langsgaan.

Als alles niet lukt, zou je het met een advocaat moeten doen, maar of het dat waard is weet je zelf het beste.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding