Waarom heeft mijn auto een sponzig rempedaal na het vervangen van mijn voorste remklauwen, schijven en remblokken?
Auto gegevens:
Nissan Sunny N13 van 1988
Rembekrachtiger aanwezig: ja
Remmen: schijven voor, trommels achter
Sinds vorige week hebben wij samen met een monteur de voorste remmen vervangen van mijn Nissan Sunny. De reden hiervoor was de minimale remkracht die de auto nog maar had. Na inspectie bleek dat de remzuigers van de voorste remklauwen ingevreten waren met roest. De klauwen zelf waren ook niet meer gangbaar.
Nu hebben we gereviseerde klauwen van het GTI model geplaatst, samen met bijbehorende nieuwe remblokken en nieuwe remschijven om de rem performance enigzinds wat te verbeteren.
Alles is goed ontlucht, en na 30km rijden is hij opnieuw (kruislings) ontlucht.
Nou is het rempedaal nog steeds een beetje sponzig (meer dan voorheen). Verder remt hij goed zonder veel kracht te hoeven gebruiken.
Kan er iets zijn dat we over het hoofd hebben gezien? Of moeten de remblokken en remschijven een langere tijd op elkaar inslijten? De hoofdremcilinder en bekrachtiger zijn niet vervangen omdat deze hetzelfde zijn dan bij het GTI model.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.