Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een auto die ik wil kopen gelijk meenemen?

Ik ga morgen kijken voor een tweede hans auto bij een garage. Zou ik hem dan gelijk mee mogen nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
24.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Natuurlijk, als je die auto meteen afrekent, krijg je die net als een vers brood gewoon mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe geef ik jou nu punten? Voor een goed antwoord?
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt duimpje omhoog en omlaag geven, maar dit kan pas vanaf level 2.
Je kunt ook dit als beste antwoord kiezen, dat kan zometeen met een knop naast het antwoord (als het goed is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord klopt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan het wel via mijn smartfone
Ligt aan de handelaar, sommige willen hem eerst nog ( betaalde) beurt geven. Afleverings kosten of rijklaarmaken noemen ze dat. Moet je niet bijbetalen als je hem zo meeneemt. risico is dan wel voor jezelf. Als de auto allang stil staat heeft deze vaak wel behoefte aan onderhoud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hij zal eerst op naam gezet moeten worden.
Als de auto betaald is én op naam gezet, dan ben jij de eigenaar en kan je er mee doen wat je wil.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Plus.
Bovendien moeten verzekering en APK geregeld zijn.
Dat ligt aan een aantal zaken:

1] Je moet het kenteken op jouw naam laten overschrijven.
2] Vanaf de tenaamstelling moet het motorrijtuig WA verzekerd zijn.
3] De auot moet APK goedgekeurd zijn.

Ook hier geeft de Rijksoverheid duidelijke informatie:

Als u een auto, motor, brommer of een ander kentekenplichtig voertuig wilt kopen, moet u zelf het kentekenbewijs op uw naam laten overschrijven. Iemand anders kan dit niet voor u doen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-ik-een-auto-of-ander-voertuig-wil-kopen.html

Documenten overschrijving kentekenbewijs

Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten heeft u de volgende documenten nodig:
Een geldig legitimatiebewijs;
Het Tenaamstellingsbewijs;
Het Overschrijvingsbewijs;
Een recent uittreksel (maximaal 3 maanden oud) van de gegevens uit de basisadministratie persoonsgegevens van uw gemeente (GBA). Dit uittreksel heeft u niet bij alle legitimatiebewijzen nodig. Een overzicht bij welk legitimatiebewijs u een uittreksel van de GBA nodig heeft, vindt u op de website van de RDW.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen probleem, het enige wat gebeuren moet is dat het voertuig op uw naam geschreven dient te worden.
Sommige handelaren kunnen dit zelf, maar het kan ook op het postkantoor.

Apk en verzekering dienen wel enige aandacht maar zijn niet verplicht om het voertuig op u naam te krijgen.
Zolang één van beide of allebei niet in orde zijn dan mag u er niet in rijden, maar dat heeft met de tenaam stelling weinig te maken.

Neem voor het zoeken van een tweedehandswagen rustig de tijd en neem iemand mee die terzake kundig is.
Die dus de auto naar zijn waarde kan beoordelen.
De handelaar heeft een meldingsplicht t.a.v. de gebreken tegenover u, doch u heeft ook een onderzoeksplicht.
Heeft u niemand die terzake kundig is dan kunt u het voertuig laten inspecteren bij de Anwb ( deze geeft een onafhankelijke keuringsrapport ).
Doe dat wel voor dat u het voertuig koopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding