Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel geld ben je maandelijks kwijt voor een BMW 330i?

Als je nu een 2e hands BMW 330i cabrio koopt, het is de eerste auto en bent 4 jaar in bezit van een rijbewijs.
Waar kan je dan berekenen hoeveel geld je per maand kwijt bent? Dus incl verzekering & wegenbelasting. Benzine en afschrijving niet meegerekend.

Specs:
Cilinderinhoud: 2979 cm³
Cilinders: 6
Leeggewicht in kg: 1485 kg
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik:
9,9 l/100 km(gecombineerd)
14,0 l/100 km(stadsverkeer)
7,6 l/100 km(buitenwegen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
paulus811
12 jaar geleden
Een tweedehands van 10 of 1 jaar oud? Dat maakt nogal wat uit namelijk. En geloof de verbruikscijfers maar niet. Ik heb een 325i en verbruik 1 op 9,6 gemiddeld, gemeten over ongeveer 50.000 km.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat is lastig om te berekenen. Er zijn zoveel BMW's met I, CI, cabrio, verschillende jaren, modellen, 3-series etc. dat het me bijna duizelt. ;-)
Ik ben uitgegaan van deze BMW, en ik denk dat die aardig in de buurt zit, omdat daar de cilinderinhoud en gewicht precies kloppen met jouw gegevens.
http://auto.autoscout24.nl/BMW-330-Cabrio-ci-Executive-Climate!-L-Benzine-Zwart-213593761

Met 4 schadevrije jaren en een geboortejaar van 1990 betaal je voor alleen een WA verzekering minimaal 600 Euro per jaar. Dan zit je echt bij één van de 3 allergoedkoopste verzekeringen. All risk wordt nog veel duurder. Voor wegenbelasting betaal je 828 per jaar.

Benzine en afschrijving hoef je niet te weten schrijf je, dus dan blijft denk ik alleen over het onderhoud. Met jaarlijks een beurtje inclusief de APK ben je denk ik al snel 300 Euro kwijt en wat je aan reparaties kwijt bent, dat is echt alleen maar gokken. Auto uit het voorbeeld is uit 2002, en dan lijkt het mij helemaal niet onredelijk om daar (gemiddeld) 250 Euro per jaar voor te rekenen. Misschien zit je dan nog wel aan de lage kant, want dat ding is 10 jaar oud.

Dan zit je op 600 + 828 + 300 + 250 = 1978 Euro per jaar.
Om die auto dus alleen voor de deur te laten staan kost je zo'n 5 Euro per dag, en zodra je er ook nog een eindje mee wilt gaan rijden, kost het je nog meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image