Had een handelaar moeten weten dat de airco kapot was bij verkoop?
Ik heb vorig jaar in de winter een tweedehands auto met airco gekocht. Alleen even kort gechecked of de airco het deed. Nu blijkt dat de motor uitslaat als ik de airco aan heb en de koppeling intrap. Ik weet niet precies wat er mis is en hoeveel het gaat kosten, maar kan ik de kosten achterhalen op de handelaar van wie ik de auto heb gekocht? Had hij moeten weten dat de airco kapot was toen hij hem verkocht? Mijn partner wilt niet dat ik ermee terug ga, maar ik vind dat ik opgelicht ben. Ik heb immers een auto gekocht met airco.
Toegevoegd na 59 seconden:
Ik heb hem dus van een handelaar, geen particulier en geen dealer.
Toegevoegd na 5 dagen:
Het antwoord op de vraag is dus: wat een handelaar mag verzwijgen hangt van het aankoopbedrag af.
Toegevoegd na 6 dagen:
Even voor de duidelijkheid. Het gaat mij niet om het geld, en of ik wel of geen garantie heb. Het gaat er om of de handelaar alle mankementen die op dat moment aanwezig zijn moet melden. En of de handelaar het dan eventueel moet vergoeden als hij dingen verzwijgt. Zodat het voor hem niet lucratief is om dingen te verzwijgen. Zodat ik er vanuit kan gaan dat hij dingen niet verzwijgt.
Zodat ik weet waar ik de volgende keer rekening mee moet houden als ik een auto koop.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.