Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik met een thuiskomer die maar 80 mag op de snelweg rijden? en mag ik dan op de vluchtstrook gaan rijden om andere mensen voor te laten gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Nee, je mag NIET op de vluchtstrook rijden. Je kunt met 80 gewoon rechts houden maar doe het niet als het niet absoluut nodig is om ergens te komen.

Ga gewoon naar een garage voor een nieuwe band.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe mag dat. Probeer het wel op een rustig moment te doen. Want als je een vrachtwagen achter je aan krijgt kan het wel eens zijn dat deze gaat bumperkleven. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België mogen vrachtwagens op de koop toe niet inhalen (ze doen het jammer genoeg maar al te vaak toch). Dan blijven ze achter je rijden en creëer je een gevaarlijke situatie + een behoorlijke portie stress.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Artikel 43 van het RVV stelt o.a.:
'' behoudens in noodgevallen is het de weggebruikers verboden op een autosnelweg of autoweg gebruik te maken van de vluchtsstrook, de vluchthaven of de berm''
Van een noodgeval is hier geen sprake. nee dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag met een thuiskomer op de grote weg rijden want dat mag al als het voertuig maar 60 km per uur kan

Maar op de vluchtstrook rijden mag niet !
Van de boete die je daarvoor krijgt kan je 4 nieuwe banden kopen

En je thuiskomer wiel de naam zegt het al is echt alleen maar om je weg te kunnen vervolgen met max 80km per uur en een maximale afstand van 200 km
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing