Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een uitlaat meer pk geven?

ik lees heel veel op internet dat een andere uitlaat meer pk geeft, is dit waar en hoe kan dat dan?

Toegevoegd na 3 minuten:
bij auto's bedoel ik dan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

De uitlaat veroorzaakt een tegendruk in de luchtstroom.
Deze weerstand kost vermogen van de motor.
Om dus meer vermogen uit de motor te krijgen moet u dus een uitlaat hebben met minder weerstand.
Daar is het merk Abarth specialist in want die ontwerpen uitlaten met een optimale tegendruk ifv de motor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de uitlaatzijde van de motor, een uitvoering spruitstuk (vaak een "header") gecombineerd met een verbeterde uitlaat, meer stroom en minder tegendruk. Dit maakt het makkelijker voor de zuigers te duwen uit de uitlaatgassen, waardoor het geven van meer macht. (vertaald door Google :))

Zie Bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen een andere uitlaat geeft in sommige gevallen wel meer vermogen.
Veelal door minder tegendruk maar ook door een andere stroming (met dezelfde tegendruk) zoals spaghetti spruitstuk.
Vaak is het wel nodig om ook ook het motormanagement aan te passen anders werkt het niet of averechts.
Tegenwoordig is het vervangen van een uitlaat een onderdeel van een tuning programma van een auto en niet zomaar een op zich staand vermogen verhogende methode. Het kan in sommige gevallen zelfs schadelijk zijn voor de motor alleen een uitlaat te vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt weer een goed onderbouwde min hoor.
En dat terwijl XS bert toch ongeveer hetzelfde verteld.
n.l. dat een uitlaat op zich niet veel pk's zal opleveren maar dat er meer moet worden aangepast dan dat alleen.
Dat je daarna niet meer aan de uitlaatgassennormen komt is iets wat wat de meeste die doen niet zo heel veel interesseert en voor de APK de originele pijp tijdelijk weer monteert.
Waar die fabel toch vandaan komt...
Als het zo gemakkelijk was zou de fabrikant daar natuurlijk gebruik van maken. waarom zou je bij een nieuw geconstructeerde auto daar PK's laten liggen?

Als je meer vermogen wilt, zul je behalve de afvoer, ook de aanvoer van lucht en benzine moeten verbeteren. Simpel gezegd, meer paarden, meer haver!

Je moet je wel realiseren dat de auto daarna meer uitlaatgassen van een slechtere kwaliteit uithoest..

Sportuitlaten hadden in de tijd van Abarth en dergelijke nog zin, maar bij moderne motoren zitten we zo dicht aan grenzen dat het steeds moeilijker word om binnen uitlaatgasnormen te blijven.

De enige "zin" heeft met uiterlijk en klank te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met bert eens.
iedereen denkt dat een andere uitlaat egt zin heeft maar dat is egt niet het geval.
als je een auto een andere uitlaat geeft vanaf het spruitstuk en je wint er meer dan 10 pk mee moet je maar bellen.
het is een fabel.
er zijn uitzonderingen zoals vroeger maar tegenwoordig is het egt niet meer het geval
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image