Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een autoverzekering afsluiten als de auto nog niet op mijn naam staat?

Hallo,

ik ben van plan om een auto te kopen bij een particulier. kan ik de auto een dag van te voren ('s avonds) verzekeren en de volgende dag op mijn naam laten zetten bij het postkantoor?

Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

dat heb ik wel eens gedaan. als je een auto koopt moet hij verzekerd zijn wil je ermee rijden. dus ja. Alleen zou ik het zo laat mogelijk doen. Als je hem morgen ophaalt, waarom doe je het dan niet morgen? zeg gewoon per wanneer die ingaat en het is in een minuut gedaan. ( telefonisch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet wel eerst de meldcode van de auto weten maar je kunt je verzekeringsagent bellen en aangeven wanneer je wilt dat de auto verzekerd wordt.
12 jaar geleden
Vooraf verzekeren is de enige mogelijkheid. De auto moet namelijk verzekerd zijn op het moment dat je er de weg mee op gaat. Bij een verzekering geef je een ingangsdatum op. Uiteraard moet het kenteken nummer al bij je bekend zijn.

Nou zijn de meeste kantoren 's avonds gesloten maar online aanmelden gaat natuurlijk dag en nacht door. Wel zeker weten dat je een bevestiging ontvangt dat de verzekering is ingegaan.
Computoon
12 jaar geleden
Weet je de volgende gegevens dan is het mogelijk :Kentekennummer, Meldcode, type auto (bv 1.3 etc).

Sommige verzekeraars willen het ook onder voorbehoud al doen en dan moet je de gegevens doorbellen op het moment dat je deze hebt. Gewoon even met ze bellen dus.

Je kan ook bellen op het moment van overdracht en dan ben je ter plekke verzekerd. Let wel je mag pas gaan rijden als je je verzekerd hebt.

Veel plezier met je nieuwe auto!!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter op het moment dat je uit het postkantoor komt na overschrijving

De verzekering bellen !!
Dan word op dat moment de verzekering telefonisch afgesloten
Op het moment dat de auto van jou is dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen probleem.

Je hebt hier 2 dingen voor nodig, het kenteken en de meldcode.

De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van het chassis nummer.

Succes en alvast veel plezier van je nieuwe aanschaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing