Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden er nog steeds van die benzine slurpende auto's gemaakt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ha, die Bertie;

Omdat er nog steeds mensen geld voor over hebben om in een zware, stevig gemotoriseerde auto rond te rijden. En omdat de benzine kennelijk nog steeds niet duur genoeg is. En omdat op het totaal van de kosten van autorijden de brandstofkosten bij lange niet het grootste deel vormen. Maar het zijn niet de auto's die het verbruik veroorzaken, maar bestuurders die een auto niet echt gebruiken waar deze voor gemaakt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Efficiëntie kost geld omdat dat onderzocht moet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze worden nog steeds gemaakt, omdat daar nog steeds een grote markt voor is. Maar al zou er voldoende vraag zijn naar electrische auto's. Dan nog is de Shell en consorten te machtig om de benzineauto te verdringen...

En wat is de precieze definitie van benzine slurpende auto's. Want als je daarmee doelt op de Hummers. Dat zijn er niet zo heel veel. En met een Mercedes G 500 CDI rij ik gemiddel 1 op 10. En dat kan niet bepaald onder benzineslurpende auto's gerekend worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
paulus811
15 jaar geleden
maar dat is dan niet meer dan een rugzakje op wielen, waar je jezelf met een schoenlepel in moet persen.
Is dat wel zo?
De echte slurpers zijn over het algemeen ontzettend dure auto's en die worden er maar heel weinig verkocht.

En wat is slurpen. Die van mij loopt 1 op 7.5. Ik vind dat niet echt zuinig maar wel voor een grote auto. Die van mijn vrouw 1 op 13 en dat vind ik weer tegenvallen voor zo'n kleine auto (ondanks de beloftes in de folder). Mijn oudere auto's lopen tussen de 1 op 8 en 1 op 12. En eigelijk zijn die zuiniger in vergelijking met de nieuwe auto's. Bovendien kunnen ze allemaal op LPG.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er nou eenmaal ook mensen zijn die dat soort auto's helemaal geweldig vinden.... zoals ik! Er gaat niets boven de power van een dikke V8!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze stammen uit de tijd dat er benzine geslurpt mocht worden... De tijden veranderen snel... Zometeen moeten er auto´s komen die GEEN benzine verbruiken als de olie op is... Over 50 jaar is het zover en als je denkt dat dat ver weg is, zeg ik: wacht maar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Men raakt steeds meer gewend aan luxe en dat moet vervoerd worden. Gewicht van de airco, extra isolatie tegen motorgeluid, veligheidssystemen als deurstangen, airbags. Dan mag er wel een zuinige motor inzitten, maar die heeft meer vermogen nodig om alles te vervoeren en men wil graag vlot kunnen rijden. Dat alles kost meer brandstof en maakt de auto effectief weinig zuiniger.

En dan zijn er natuurlijk altijd mensen die graag in een grote, zware auto rondrijden en het kunnen betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het importeren van dure benzineslurpende auto’s, zoals een Audi Q7 of een BMW 535 diesel van voor februari 2008 wordt vanaf volgend jaar een lucratieve bezigheid. Althans dat zegt brancheorganisatie Autotelex, specialist in waardebepalingen van tweedehandsauto's. Volgens Autotelex kan het voordeel onder het nieuwe belastingplan oplopen tot duizenden euro's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image