Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op de wisserbladen van mijn Toyota zitten kleine lichtblauwe stickertjes van ± 8 mm², hebben die een betekenis ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag .... heb ze zelf 10 jaar geleden eraf gehaald en nooit meer aan gedacht ..... tot nu !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus Reinnera rijd al 10 jaar met de zelfde ruitenwissers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus van zo'n stickertje moet je je geen barst aan trekken !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ... verkeerd gelezen ....
Bij mij zaten stickertjes op t ijzeren gedeelte van ruitenwissers ,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel: op het metalen deel van het wisserblad,
dus het deel wat je zo af en toe moet vervangen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op veel ruitenwissers zit een stikker. Deze moeten verkleuren in de loop van de tijd. Als deze verkleuren wil dat zeggen dat de ruitenwissers vervangen moeten worden.
Dit is een commercieel trucje om mensen eerder nieuwe ruitenwissers te laten halen. Want veelal functioneren ze gewoon nog goed. Ik beoordeel zelf wanneer ze vervangen moeten worden. Maar op het overzicht op de weg moet je niet bezuinigen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus van zo’n stickertje moet je je geen barst aan trekken !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stickertje verkleurt redelijk snel. Terwijl mijn ruitenwisser heel goed functioneert. Ik trek me er inderdaad heel weinig van aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
overigens kun je de levensduur van een ruitenwisser verlengen door de auto binnen te parkeren. Dit helpt tegen de vorst en de hitte (dit tast de rubbers aan). Of door ze bij de vorst tegen een kartonnen plaatje aan te zetten zodat ze niet vast vriezen. Allemaal dingen om het rubber langer mee te laten gaan. De indicatiesticker is dus vrij beperkt. En gaat er niet vanuit dat je dit soort maatregelen zou nemen.
Zelfs bij het niet nemen van deze maatregelen verkleurt het stickertje vrij snel. Wanneer de waterverplaatsing afneemt, of er ontstaan strepen op je raam na het wissen van de ruiten zou ik de ruitenwissers vervangen.

Andere antwoorden (1)

deze sticker kunnen ook geel zijn, maar als ze niet meer zichtbaar zijn moeten ze eigenlijk vervangen worden.
in de loop van de tijd vervagen ze door het zonlicht, het is niet allen de sticker maar ook het rubber wat door het zonlicht minder van kwaliteit is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus van zo’n stickertje moet je je geen barst aan trekken !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, als de sticker weg of vervaagt is, kan je er van uitgaan dat het rubber stugger is geworden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding