Hoe kan het dat de koppeling van de ford ka in zijn hoogte punt de auto pas vooruit gaat?
Ik heb eerder de toyota gereden, en dan liet ik maar een klein beetje de koppeling opkomen, dan ging hij al vooruit, en liep hij lekker over met het gas.
En net zo als bij inpakeren is de koppeling nogal handig.
Maar de ford ka waar ik voor het eerst in reed, ging hij minder lekker, het rijden verder ging wel lekker (heel licht)
maar met de koppeling die ik op laat komen komt hij heel laat opgang. In het begin stukje als je hem oplaat komen doet hij eigenlijk niets, en dan kan je hem alleen van uit het hoogste punt pakken..
Hoe zit dit?
Hoe kan ik gewoon vlot wegtrekken?
In het eerste geval zou het misschien slijtage kunnen zijn? Ik rijd nu in de nieuwe Ka, maar hij komt prima op gang als ik de koppeling iets op laat komen...
Hiervoor had ik een oude Ka, en ook hier ging dit prima. Ik denk dus dat het misschien aan de auto ligt, en niet aan het merk.
En dat het gewoon vervangen moet worden, maar aangezien die auto niet van mij is, kan ik er niet veel aan doen. Want mijn oma vindt dat er niets aan de hand is, dus dat is weer een andere kwestie.
En zit ik nu met frustratie dat zij zich in gevaar kan brengen, als ze een keer op een ongelukkig plek staat en niet verder kan rijden.(ik hoop dus dat voor de deur is) Ik weet niet hoe oud hij is maar zij had hem zo'n 5 jaar geleden vervangen voor eentje van 1 a 2 jaar oud dus 7 jaar hooguit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.