Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan de auto van mijn vader in beslag genomen worden die ik in bruikleen op mijn naam heb?

Er ligt beslag op de auto van mijn vader die op mijn naam staat in bruikleen hij heeft zelf deel 3 als onderpand, kan het beslag dan als nog doorgaan? ook al is de auto niet van mij maar omdat mijn vader niet wilde dat ik de auto reed terwijl hij op zijn naam stond ivm boetes ed.

grt Rdb

Toegevoegd na 1 uur:
Het beslag ligt idd op mijn naam dan heb ik nog een klein vraagje stel ik word toegelaten in de wsnp vervalt dan get beslag op de auto bij de belastingdienst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als die beslaglegging erop ligt vanuit jouw naam wel. Ligt de beslaglegging vanuit je vaders naam niet.
Het gaat erom op wiens naam het kenteken staat die is voor de wet eigenaar.
Wie het overschrijvingsbewijs in handen heeft is niet van belang.

In jouw vraag komt niet naar voren of het jouw schuld is waardoor er beslag wordt gelegd of jouw vaders schuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als de auto echt van je vader is dan kan dat.
13 jaar geleden
Ja dat kan, want jij bent niet de eigenaar van de auto,en kunt dit ook niet aantoonbaar maken omdat deel 3 niet op jouw naam staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan alleen beslag gelegd worden op de eigendommen van die persoon. Dus als het voertuig niet op jou naam staat maar op jouw vaders naam dan kan het idd in beslag genomen worden. Is dit niet het geval dan kan men deze niet vorderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vader aan kan tonen, op een andere manier dan met kenteken deel 3, dat hij de eigenaar is van het voertuig moet de belasting het beslag opheffen.

Je vader dient daarvoor de verzekering en de belasting over het voertuig te betalen en ook de aankoopbewijzen kunnen overleggen, kan je vader dit niet aantonen gaat de belastingdienst er van uit dat het voertuig van jou is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing