Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder je anti druppel spul van een auto voorruit?

Ik heb pas een nieuwe tweede hands auto, de voorruit is waarschijnlijk bewerkt met spul dat druppelvorming moet verbeteren, maar het werkt niet meer.
Hoe krijg ik dat spul er af?
Als je de ruitenwisser gebruikt, vormt het resterende vochtlaagje meteen heel kleine druppeltjes, waardoor de ruit er beslagen uit ziet.

Op de plek waar de ruitewisser omkeert is het er afgesleten.
Ook kun je het er een beetje afkrabben als je met een nieuwe scherpe ijskrabber aan de gang bent, dat is te zien aan de "krassen"in de druppeltjes die zich vormen.

Ik heb geprobeerd met aceton en wasbenzine, maar dat heeft geen effect.
Tijdelijk helpt het met geconcentreerde vooruit koelvloeistof, als je daarmee boent met een doekje.
Maar na een paar kilometer in de regen met ruitewisser aan, is dat effect ook verdwenen.

Weet iemand een manier of oplosmiddel om dat spul er af te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ammoniak doet wonderen, maar lees in je bericht dat je de ruit elke keer hebt schoongemaakt misschien een idee om even je ruitenwissers goed te reinigen of desnoods te vervangen want daar kleeft het goedje natuurlijk ook aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik had dat ook! En door de wasstraat halen, en schoonmaken met jif was de oplossing! Ammonia doet de truc trouwens ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scheutje ammoniak in het water.
Of even carclass bellen en vragen of ze een tip voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je op je ruit hebt is vrij vettig, wat je moet gebruiken is dreft of dergelijk schoonmaak middel. Dit is namelijk een ontvetter, gebruik het alleen voor je ruiten. Doe het niet over je hele auto dan zal deze namelijk aanzienlijk minder glimmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garagezeep werkt super..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing