Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

auto ruiten wisser achter en de sproeier werken niet meer,wat kan er zijn?

tijdens het laatste koude weer hoorde ik een hard geluid links ik dacht onder de motorkap.
het was net of veen ventilator niet goed draaide en dat werdt alsmaar harder.
daarna werkte de ruitenwisser en de sproeier niet meer

13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ruitenwissermotor en sproeierpomp zijn doorgaans apart gezekerd. Hoogstwaarschijnlijk zijn beide zekeringen defect als gevolg van het vast vriezen. Je vergeet echter te vermelden wat voor merk en type auto je hebt en het jaartal!! Heel vaak bevindt de zekeringkast zich LINKS onder het dashboard en mogelijk een gedeelte vlak bij de batterij (onder de motorkap)
Let goed op bij het vervangen dat je de juiste waardes weer gebruikt en lees je instructieboekje eens goed door, dit geeft meestal wel de juiste info!!
Groetjes Paul
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aangezien zowel de ruitenwisser als de sproeier niet werken denk ik aan een doorgebrande zekering.

Mocht dat zo zijn, dan is het wel goed om te proberen te achterhalen waarom die is doorgebrand, vooral omdat er volgens de beschrijving "rare" geluiden onder de motorkap vandaan kwamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de beschrijving die u geeft vermoed ik dat zowel de motor van de ruitensproeier als de zekering is doorgebrand.

Waar alles zit in uw auto is afhankelijk van het type auto dat u hebt, het lijkt mij overigens verstandiger om het geheel te laten nazien bij een garage daar een kortsluiting brand kan veroorzaken.

Toegevoegd na 2 dagen:
De zekeringen bevinden zich links van het stuur en aan de linkerzijde in de motorruimte achter de accu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing