Mijn auto gaat traag wanneer ik de verlichting aan doe. 100km/uur wordt met moeite gehaald op de snelweg. Hoe kan dit?
Dit heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Toch is het zo. Ik heb een Nissan Primera met boordcomputer. Ik rijd veel 's nachts, wanneer ik de lampen uitdoe kan ik normaal rijden. Wanneer ik optrek met verlichting aan gaat de auto heel traag. Ik heb al gehoord dat ik het in de bekabeling van de verlichting moet zoeken. Ik moet het zoeken in het electronisch gedeelte. Heeft met de aarde of massa te maken. Even een keer laten doormeten. Nu net op Nissan forum ontdekt. Iemand had hetzelfde probleem, ligt aan de stekker van de achterverlichting. Ga morgen meteen even controleren.
Dat brengt je al iets dichter bij de oplossing .
Bedankt voor de reactie.
Het is zo dat het vermogen van de auto een stuk minder wordt wanneer ik de verlichting aandoe. De verlichting op zich brand prima. Tegelijkertijd werkt de cruise control ook niet meer. Ik kan deze dan niet meer instellen. Kan het zijn dat de aarde van de verlichting een andere draad raakt ?
Dit kan ik niet van achter mijn computer beoordelen en denk dat dit een kwestie van meten wordt. Dus het blijft gokken.
Helaas kan ik je verder niet helpen maar hoop een bijdrage te hebben geleverd om tot een oplossing te komen. Mvg. en Succes. TX.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.