4 maand na vervanging van de distributieriem gaat één van de geleiders van de riem kapot. Is dit te wijten aan de garage of domme pech?
4 Maand geleden zijn wij de zeer tevreden eigenaars geworden van de Grand tour 2.0/16v uit 2007. We hebben de auto eerst naar "onze"garage gebracht want er moest een nieuwe distributieriem op en een grote beurt. Enkele honderden euro's armer weliswaar maar nog steeds heel blij met deze geweldige auto bleek in oktober dat de garage de benzineslang niet goed had aangesloten (dus auto stond stil, WW erbij...) en ze hadden vergeten het deksel dat op de accu zit vast te draaien. Nou ja, dom, excuses van de garage. Sinds gisteren hoorden we een rateltje, wat een zoemend geluid werd bij gas geven. Vanmorgen werd dat een hardere ratel/ stuurbekrachtiging werkte niet meer, lampjes branden ivm accustoring en dat soort dingen . Dus zenuwen onderweg maar veilig de auto bij de garage afgeleverd. Nu bleek dat één van de geleiders van de distributieriem kapot was gegaan! We hebben veel geluk gehad, volgens de garagehouder, want hij had ook in de motor kunnen gaan zitten met alle gevolgen van dien. Ik vraag mij nu in alle oprechtheid af of dit ook te wijten is aan de garage: Hadden ze dit niet kunnen zien? Is het het gevolg van (bijvoorbeeld) te strak afspannen (of te los) We hebben er zo'n 3000 km in gereden sinds de vervanging. Wie kan ons dit vertellen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.