Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke handschoenen zijn goed om in de auto te gebruiken (autorijden)?

De normale handschoenen zijn vrij dik en je hebt wel wat troevigheid nodig om het stuur te bedienen.
Ook moet hij redelijk waterbesteding (-dicht) zijn als je de ramen gaat krabben.

Ik had eerst van de markt wat goedkope leren handschoenen, maar die gaan na een jaar al weer stuk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

de 'echte' autohandschoenen zijn gemaakt van lamsleer of nappa en zijn zeer soepel en vormen zich makkelijk naar je hand. Ze hebben een goede grip op het stuur en zijn verkrijgbaar in vele kleuren . Ze zijn herkenbaar aan de gaten rond de knokkels en het geperforeerde leer
13 jaar geleden
Zelf gebruik ik meestal hardloophandschoenen. Deze moeten strak om de hand heen zitten en zijn niet al te dik. Omdat ze gemaakt zijn voor actie kunnen ze ook goed tegen beweging.

Ik heb simpele asics handschoenen (+/- 8 euro dacht ik?) en die gaan al een jaar of 3 mee. Zowel in de auto, als tijdens de training.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lederen glacé handschoenen.
13 jaar geleden
Je stelt twee verschillende eisen die deels tegenstrijdig zijn. Dan lijkt het me logisch twee verschillende sets handschoenen te kiezen.

De ene set gebruik je voor het krabben. Daarvoor heb je dikke handschoenen nodig. Fijn gevoel is niet nodig, zolang je je krabber maar stevig en comfortabel kunt vasthouden.

De andere set gebruik je tijdens de eerste tien minuten autorijden. Zó superkoud is het in de auto nu ook weer niet; het is slechts wat frisjes en het stuur voelt koud aan. Belangrijk is dat je de fijngevoeligheid behoudt en dat je goed kunt bewegen. Dunne handschoenen passen hier prima bij.

Koop dus twee sets handschoenen. Materiaal en dergelijke maakt dan niet eens zo gek veel uit - dat komt vanzelf wel goed wanneer je op zoek gaat naar krabhandschoenen en wanneer je daarna op zoek gaat naar stuurhandschoenen, je intuïtie zorgt daar wel voor.

Het is dan ook niet meer erg als de krabhandschoenen nat worden; tijdens het autorijden liggen die naast je (of op de achterbank) te drogen.

De stuurhandschoenen kunnen altijd in de auto blijven, de krabhandschoenen kun je ook gebruiken tijdens een winterwandeling of tijdens het boodschappen doen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zou dan handschoenen kiezen met halve vingers voor een goede grip op het stuur en optimale ventilatie!

Het moderne autostuur is echter zó ontworpen dat van koude in de winterse maanden nog nauwelijks sprake is. Door de gebruikte isolatiematerialen in het stuur wordt een comfortabele en veilige grip verkregen. Het gebruik van handschoenen zou dit kunnen verminderen.

Vroeger waren de omstandigheden natuurlijk anders....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing