Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen met mijn mistverlichting voor de APK?

Ik heb een auto uit '97 en ik kwam op internet tegen dat hierbij de mist verlichting niet verplicht is. Maar mijn auto is hier wel bij uitgerust.

Echter moet mijn auto binnenkort een APK keuring en ik las dat het hierbij verplicht is om bij je mist verlichting een controle lampje in de auto te hebben.
Nu werkt mijn mist licht voor goed, en ook het controle lampje binnen alleen bij het mist licht achter werkt het controle lampje niet meer. Kan ik nu het beste gewoon de zekering tijdens de APK keuring van de mist lampen eruit halen zodat ik dus geen werkende mist verlichting heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kunt het beste ALLE mistlampen (voor en achter) van de stekkers ontzien en aftapen, dan heeft de auto geen mistlicht, niet wel voor en niet achter!

Na de APK gewoon weer aansluiten.

http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=17807
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de APK is een mistlamp achter pas verplicht na 31-12-1997, dit geld dus niet voor jouw auto, maar als er extra verlichting opzit moet deze het wel doen. Dit geld ook voor het controlelampje van het mistachterlicht.
Het antwoord op jouw vraag is dus nee, wat wel kan is dat je een lampje zelf op je dashboard maakt die als mistlicht controlelampje werkt.
Maar deze mag alleen icm de mistlamp achter branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing