Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vw T4 gaat nadat hij warm i.p.v. rusig harder stationair lopen hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Laat ik voorop stellen dat ik niet veel van auto's weet maar wel aardig met Google overweg kan. Op Internet worden namelijk gelijksoortige problemen gemeld (niet voor dezelfde auto overigens) met verschillende oorzaken. Er is een tweedeling aan te brengen in de conclusies: (1) het vacuum wordt niet opgebouwd omdat er valse lucht wordt aangezogen t.g.v. een lek of scheur of (2) de warmloopregelaar functioneert niet goed.

Hieronder vind je iets meer toelichting en een link naar sites waarop over dit probleem wordt gesproken.

Optie "1: Over een VW diesel en de vacuumpomp die op de nokkenas van de motor is aangesloten las ik dat er sprake kan zijn van aanzuiging van valse lucht (gaatje in slang) waardoor het vacuum niet goed wordt opgebouwd..

http://61457.forumromanum.com/member/forum/forum.php?action=ubb_show&entryid=982852011&mainid=982852011&USER=user_61457&threadid=2

Optie 2: Ook op deze Porsche site wordt gesproken van een vacuumlek als oorzaak van een oplopend toerental. Een kapotte "warloopregelaar" word eveneens genoemd.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=31121

Optie 3: De opnemer van de luchtklep functioneert niet goed ("de warmloop regelaar") en geeft verkeerde signalen af naarmate de motor warmer wordt. Oplossing: nieuwe opnemer/luchtklep installeren en opnieuw afstellen

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=137639
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je automatische choke blijft waarschijnlijk hangen.

Deze regeling zorgt ervoor dat het gasmengsel iets rijker is en het toerental wat hoger is.
Als de motor warmer wordt zorgt een thermostaatje ervoor dat deze verhoging langzaam verminderd.
De voeler zou kunnen blijven hangen of het kabeltje naar je carburateur moet misschien wat gesmeerd worden...

Lijkt op een kleinigheidje ;)
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image