Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke merken auto's behoren de laatste 10 jaar tot de beste auto's?

Vroeger is mij altijd verteld o.a. door mijn vader, dat Japanse auto's de beste auto's zijn, gevolgd door Duitse auto's
En met name Franse auto's waren slecht.
En dat verhaal heb ik altijd geloofd, het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen een Franse of Italiaanse auto te kopen, zelfs niet naar te kijken. Ik rijd al vanaf het begin Japans of Duits.

Nou weet ik dat bepaalde merken ook gewoon een slechte naam hebben gehad omdat de auto's ook niet al te best waren.
Maar hoe zit dat tegenwoordig. Ik dreig mijn grenzen te gaan verleggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De beste auto's komen met name uit Japan en Duitsland. Vergeet echter de Koreanen ook niet. Op kop ligt Honda, verdere noteringen, zie hier:

http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha dan blijkt de vader toch gelijk te hebben volgens autozine.. alhoewel niet alle japanse merken nog echt in japan gemaakt worden natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zo mijn twijfels aan een dergelijk enquete. De meest verkochte Europese auto bungelt volgens deze enquête ergens onder aan.

Andere antwoorden (2)

De meeste resultaten die je ziet betreffen tevredenheidsonderzoeken en zeggen niets of weinig over de kwaliteit van de betreffende auto's.
Als je de grenzen wilt verleggen kan je bij onderstaande link de pechstatistieken (het duitse ADAC) van de diverse modellen en merken binnen de verschillende categorieën bekijken. Wie weet zit er wat voor je bij?

Toegevoegd na 1 dag:
Misschien heb je hier nog wat aan:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/41519-autokosten-minst-pechgevoelige-autos-in-hun-klasse.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbaas me al jaren over de vooroordelen die men heeft over een bepaald automerk.

Het klopt dat in de jaren zestig van de vorige eeuw bepaalde merken qua plaatwerk minder geschikt waren voor het Nederlands klimaat dan andere, echter is dit al jaren niet meer zo en zijn er alle auto's er kwalitatief er op vooruit gegaan.

We kunnen moeilijk nog spreken over beste auto's, alle auto's zijn kwalitatief even goed (sommige hebben gebreken en worden terug geroepen voor herstel) maar is het meer een kwestie van smaak waarom de ene beter verkoopt dan de ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image