Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn auto in de volgende kleur, mag dat?

Er zijn van die plastic sterren die je op het plafond van je slaapkamer kan plakken en lichtschakelaars, die nadat je het licht hebt uit gedaan nog een tijdje nagloeien. Ook wel bekend als "glow in the dark"

Dit "glow in the dark" is als verf verkrijgbaar. Nou zat ik een beetje te fantaseren hoe het zou zijn als ik mijn hele auto verf met dat spul, dat zou wel een bijzonder effect geven, zeker als ik 's avonds eerst in een goed verlichte parkeergarage heb gestaan.

Wat ik me afvroeg, zou dit wettelijk toegestaan zijn of zou je binnen de kortste keren van de weg gehaald worden voor overlast of ordeverstoring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

nee het is te afleidend voor het andere verkeer.
lichten onder je auto mogen ook al niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag niet zomaar een auto een andere kleur geven. De kleur op het kenteken is bepalend. Wellicht heb je nu ook een gele auto en kan het er zonder problemen overheen. Mocht dat niet het geval zijn dan moet je een nieuw kenteken aanvragen ander kan je rekenen op een flinke boete!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag wel degelijk je auto in een andere kleur schilderen of wat dan ook. Ik heb dat twee jaar geleden ook gedaan. 1 auto roze/wit en paars geschilderd, nooit de kleur veranderd op het kenteken of wat dan ook. Het mag..de tweede auto heb ik met bolletjes beplakt. Maar verf die licht geeft mag zeker niet. Want dat lijd allemaal af. Je mag al geen andere verlichting aan doen, dan wetterlijk voorgeschreven.
Dus je mag wel degelijk je auto een andere kleur geven. ik heb er totaal geen problemen mee gehad en wit en roze zijn nu niet bepaald onopvallende kleuren .
Ik heb er een jaar in gereden in de auto’s. Dus niet een weekje of wat dan ook. Ook heb ik toen jaren geleden mijn 2cv van blauw naar geel laten spuiten. Nooit vermeld, dat was niet nodig en daar jaren met plezier en zonder problemen in gereden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing