Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De garage heeft mij verkeerde banden verkocht, en ik kom er nu pas achter. Ik heb specifiek gevraagd om Four-season banden. Wat kan ik doen?

Ik heb op 13-7-2011 nieuwe banden gekocht en laten monteren, en specifiek gevraagd om Four-season banden. Hiermee wou ik de winter doorkomen.

Nu kom ik erachter dat ik Vredestein T-trac si banden heb, welke zomerbanden zijn.

Op de bon staat alleen 'banden vervangen', dus ik heb geen poot om op te staan, behalve een mondelinge afspraak die mijn vader heeft gemaakt.

Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Juridisch gezien heel weinig. Het zijn gebruiksvoorwerpen die aan slijtage onderhevig zijn. Het wordt ook allemaal een beetje vaag: woord van bandenverkoper-vader-jij

Je kan hopen op de consideratie van de bandenverkoper om (met bijbetaling) de juiste banden er op laten zetten.

Lukt dit niet: Banden verkopen en de juiste banden er op laten zetten (in andere volgorde dus, rijdt zo kl..)

Toegevoegd na 1 minuut:
Juridisch kan je nooit aan tonen dat de garage "verkeerde" banden er op heeft gezet. Dat is het sleutelwoord en polyinterpretabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je dealer heeft het goed gedaan, four-seasonbanden is het equivalent van normale banden.
Er bestaan namelijk geen lente- zomer- herfst- of winter-banden.
Om de winter goed door te komen moet je je aanpassen aan de weersomstandigheden en niet zo letten op de bandenwisselweken, hoewel veel mensen geloven in deze commerciële prietpraat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing