Verkeerssituatie afrit A2 in Maastricht
De betreffende afrit is de afrit naar het ziekenhuis in Maastricht. Deze loopt een beetje omhoog, waarna je naar rechts (ziekenhuis) of naar links (over de autosnelweg) kan.
Er staan verkeerslichten voor linksaf. Echter, 2meter verderop, staat een stopbord met een stopstreep. Wordt er nu echt van je verwacht dat je stopt, ook al sta je net stil voor het rode licht, trek je op als het groen is geworden, om 2meter later weer te stoppen? Ben je dan in overtreding? Gaat de politie daarvoor boetes uitdelen als je dat stopbord negeert? Of is dat alleen rechtsprakelijk (is dat wel een woord), zodat bij een ongeluk wanneer 1 van beide partijen duidelijk door rood heeft moeten rijden, de partij die van de autosnelweg af komt (van rechts) in dit geval dus geen voorrang krijgt?
Ik zelf vind dat een van beide moet verdwijnen, ofwel het verkeerslicht, ofwel het stopbord.
Ter uwer informatie: het verkeerslicht is pas gekomen nadat een ongeluk daar plaats heeft gevonden. Volgens mij zijn ze "vergeten" het stopbord met diens stopstreep daar weg te nemen.
Mijn vraag is dus: Stopbord negeren als u net heeft staan wachten voor het rode licht ==> boete politie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.