Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke auto is een lichte, zuinige diesel?

We rijden zo ongeveer 40000 km per jaar, dus we willen naar een diesel auto gaan. Maar voor we de auto kunnen kopen die wij willen (Volvo V50) willen we eerst een klein zuinig autotje. Die niet duur is in wegenbelasting. Wie heeft er opties??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Toyota Auris en ik meen zelfs dat de IGo ook in diesel uitvoering is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Seat arosa diesel is een zeer goedkope auto in aanschaf, onderhoud en gebruik.
Rijdt 4.7 liter op 100 kilometer dat is 1 op 21. Hij weegt nog geen 1000 kilo dus ook zeer goedkoop in de wegenbelasting (voor een diesel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een aantal mogelijkheden, o.a. Skoda Fabia Combi 1.2 TDI, Fiat Grande Punto 1.3 JTD, VW Polo 1.2 TDI, Seat Ibiza 1.2 TDI. Deze auto's zijn allemaal nog BPM vrij tot 1-7-2012 en MRB vrij tot 1-1-2014.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwste Citroën C3 E-HDI. Rijdt super en zuinig (1 op 20) met start-stop systeem en geen wegenbelasting. Kost zo'n € 16.000. Een echte aanrader!!!!

Toegevoegd na 17 minuten:
En hij is natuurlijk supermooi!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gaan zoeken naar een Peugeot 106 diesel, renault clio diesel of Daihatsu charade turbo diesel,of misschien is een golf 2 een optie. Zelf heb ik een tijdje gereden in een oude Toyota starlet diesel, reed ook goed en superzuinig, maar is nogal zeldzaam geworden. Voor 500 euro zul je echter sneller een goedkoop, zuinig benzine autootje vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing