Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste een sticker van mijn auto halen zonder schade aan de lak te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

met lampenolie of babyolie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan het soort sticker en lijm, je kunt beginnen met een fohn als de sticker dan loslaat ben je snel klaar en anders met sticker verwijderaar (verkrijgbaar bij de doe het zelf zaak).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door een dikke spons met water en zeep
je gaat zijn het gaat er vanzelf af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikte in de werkplaats een soort van gom. Die plaatste je op een boormachine en je gomde als het ware de sticker en de lijm weg. Zorg dat je voorzichtig te werk gaat en warm de zaal niet te fel op. (wrijving geeft warmte weetjewel) Wel nooit proberen op kunststofonderdelen !!! Daar ga je los door als het te warm wordt.
Zoals hoger gemeld is de fohn ook een goede oplossing als het maar niet te heet wordt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het goedkoopst is natuurlijk fohnen en als het dan warm genoeg is, voorzichtig gaan pulken.
De overgebleven lijmresten zijn goed met HG stickerverwijderaar of citroensap weg te poetsen.

De oplossing met een soort gom is ook mogelijk.
Dat is een caramelschijf.
Is een soort gom dat op een dikke schijf gemonteerd is en dat op een haakse slijptop gezet kan worden.

Is een lompere techniek en je moet het echt voorzichtig doen.
Het wrijft als het ware de sticker stuk en verpoederd deze waardoor ie in stukjes eraf vliegt.
Is wel snel stoffig en de resten sticker en resten gom zitten overal.
Het gaat wel héél snel. Maar wel opletten natuurlijk. Niet te lang op dezelfde plek.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing