Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet zo'n ding waar je de wielen van de auto op kan rijden om er onder te kunnen sleutelen?

Meestal een driehoekige ijzeren constructie waar je dus met de voorkant/achterkant van de auto oprijd om er onder te kunnen sleuten. Mocht iemand weten waar je ze ook goedkoop kan halen dan hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Die heten bokken

Toegevoegd na 6 minuten:
Op marktplaats staan ze vanaf 13 euro al te koop http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=640&ds=to%3A1%3Bpu%3A0%3Bdi%3A%3Bpp%3A0%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bkw%3Abokken%3Bosi%3A2&srt=dd&u=&g=&f=0&pp=0&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show_summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=oprij+bokken&g=nol1&qsf=0&postcode=&distance=&search.x=0&search.y=0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet een bok.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of om het nog beter te benoemen auto oprij bokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een krik bedoeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een krik of een bok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heten dat "oprijbruggen", een bok is meer de constructie die je onder de auto kunt zetten nadat je hem omhoog gezet hebt met een krik.
De oprijbruggen van de afbeelding vond ik op Marktplaats, maar een auto-onderdelenwinkel zal ze ook wel nieuw verkopen.

Toegevoegd na 58 minuten:
Op het onderste plaatje zie je een voorbeeld van wat ik bokken zou noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
worden naast oprijbrug, oprijbok ook wel eens met de naam babybrug aangeduid.

Als je op deze manier onder de auto gaat sleutelen blokkeer de wielen die op de grond blijven staan dan goed met wielkeggen, en ondersteun de zijde die omhoog staat goed met bokken, het zal niet de eerste keer zijn dat een auto van dergelijke constructie afdondert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oprijsteunen of oprijblokken. Zoek maar op google.
deze zijn 2dehands:
http://auto-diversen.marktplaats.nl/gereedschap/484458392-oprijsteunen-2-stuks.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing