Welke auto's zijn geschikt voor lange mensen?
Naar aanleiding van mijn eerdere vraag
( http://www.goeievraag.nl/vraag/golf-plus.23250 ):
Welke andere auto's zijn geschikt voor lange mensen?
Mijn ervaring tot nu toe:
- Skoda Octavia heeft goed zicht naar voren; zeker acceptabel, maar vrij grote dode hoeken doordat de spijlen naast de voorruit aan de bovenkant vrij breed zijn.
- Golf Plus is prima.
- VW Jetta heeft voldoende hoofdruimte, maar dak loopt af richting voorruit, dus te weinig zicht naar boven (borden en stoplichten).
- Passat is beter dan de Jetta, maar minder zicht naar voor-boven dan de Octavia.
Ik ben geen autofreak of autokenner, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Klasse van de auto moet ongeveer overeenkomen met bovengenoemde modellen.
Toegevoegd na 2 minuten:
Bij nader inzien: niet de *klasse*, maar het *comfort* moet overeenkomen.
Ik heb rond 1995 twee weken in een ouwe Panda gereden. Been- en hoofdruimte uitstekend, zicht naar buiten ook. Die zou dus zeker in aanmerking komen - als het comfort beter zou zijn.
ook moet de hoogte goed zijn dat je de hoofd niet voorover hoeft te bukken voor de dak.
je moet ook als je bij de stoplichten komt de lichten goed kunnen zien ook als je moet wachten voor een rode licht, die op groen moet gaan. en heb je nog meer lange mensen, ook daarvoor moet je ruimte hebben, bijv. ben je met 4 lange mensen, dan is de chauffeur op de eerste plaats dus goede zithouding en goede zicht en dus maten van zithouding is dus handig je moet ook makkelijk kunnen remmen en waarvoor wil je hem gebruiken, bijv. boodschappen of vakantie of werk (en wat voor werk)?misschien wel allemaal
dus veiligheid staat op 1 maar als je meer vraagt betaal je wel meestal meer voor, en hoeveel heb je daarvoor over?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.