Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat gebeurt er als je circa 100 km lang in je 3e versnelling rijdt, 120km per uur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Dan slijt je motor iets harder, zal ook iets warmer worden. Ook verbruik je veel meer brandstof, maar als het maar één keer is gebeurd zul je het niet merken. Misschien wel handig om te kijken oj je oliepeil nog goed is, want daar gebruik je ook wat meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt helemaal af van wat voor soort auto je hebt. Laten we uitgaan van de normale personenauto die je hier in Nederland tegenkomt.

Je motor zal meer moeten koelen om op temperatuur te blijven, en alles zal meer slijten. De versnellingsbak is helemaal niet gemaakt om op deze manier te draaien, dus deze zal veel te warm worden. Je brandstofverbruik zal ongeveer verviervoudigen, als het niet meer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je dat te vaak doet dan blaas je snel je koppakking eruit. Je moet dat echt niet doen. Als ik onbewust 100 in zn 4 rij dan vind ik dat al een onplezierig geluid.. Alhoewel dat nog wel kan.. Maar 3? Niet doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij in derde versnelling 120 km/uur kan rijden ben je een krak. Laat staan dat dat 100 km volhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing