Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gebonk onder mijn auto????

Hoi, ik heb een Polo 1.6 Atlanta, als ik een bocht maak naar rechts, hoor ik gebonk onder mijn auto.. En, dat alleen als ik naar rechts draai met me stuur.. Wat is dat nou? Moet ie uitgelijnd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Als je een scherpe bocht maakt tikt hij dan ook aan die kant?

Toegevoegd na 48 minuten:
Sorry had inderdaad weer eens niet goed gelezen. Het is een grote kans dat je aandrijfas kapot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk je uitlaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meerdere antwoorden waarschijnlijk en homokoneet als je naar rechts draaid.laat je aandrijfassen na zien .ook stabiliteidsstangen of een schokbreker.ik denk niet aan de uitlaat,want die geven meestal en rammelend geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk je homokineet.. als je te te lang met dit door blijft rijden bonkt dit vanzelf je aandrijfas, wiellager, versnellingsbak kapot.

vooral rustig rijden, niet hard optrekken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn VW was het de aandrijfas,inderdaad als ik bochten naar rechts maakte. Een bonkend hortend geluid. Ik moest 's nachts van Drenthe naar Den Helder en "dacht" dat het wel kon....totaal kapot gereden...... Laat het z.s.m checken in de garage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad de homokineet. Dit is een geribbeld stuk aandrijfas, welke in je voorwiel schuift, en hem daardoor verbind met de versnellingsbak.

Zou er geen onnodige kilometers meer mee rijden, want je sloopt alles zodra je dit bonkende geluid hoort. Beetje jammer dat ze hier niet achter zijn gekomen bij de laatste garagebeurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing