Is dit rijgedrag onverantwoord? Of volstrekt a-sociaal?
Gisteren avond laat 115 km snelweg met zeer zware regen en relatief zware windstoten. Ik heb vanwege de hoogte van mijn auto en een ladder op de imperial de snelheid aangepast tot 90 km/u op de teller. Omdat een hogere snelheid op dat moment volstrekt onverantwoord was...
Op het moment dat ik met die snelheid een vrachtwagen voorbij ging. En ik in de spiegels geen verkeer dicht achterop had zitten. Had ik ineens twee felle koplampen in mijn achteruitkijkspiegel en dit was dus groot licht. Ik maak mijn inhaalactie af met een inmiddels verhoogde snelheid naar 120 km/u op de teller. Om zo snel mogelijk weer naar de rechter rijbaan te gaan. Gaat die auto, nadat die mij voorbij is ook naar rechts. Gaat vol op de rem staan, waardoor ik ook vol op de rem moest. En in heel hoog tempo de koplampen van de vrachtwagen op mij af zag komen. Om uiteindelijk maar de vluchtstrook op te schieten door de vrachtwagen, maar even de ruimte te geven. Terwijl de vrachtwagen naar links uitwijkt om de auto voor mij te ontwijken. En terwijl wij allebei naast die auto zaten reed die met slippen de wielen weg. Overigens nog steeds zonder verlichting...
Is dit nu onverantwoord rijgedrag op de A73? Of is dit rijgedrag volstrekt a-sociaal? Aangezien het ook heel anders af had kunnen lopen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.