Mag een bedrijf een auto keuring weigeren omdat ik zelf de mankementen zelf heb verholpen?
Mijn auto moest voor de jaarlijkse keuring.
Netjes een afspraak gemaakt bij een bedrijf...heeft de monteur eerst een zogenoemde voorkeuring gedaan.
Daar heeft hij bekeken of de auto wel of niet door de keuring zou komen.
Er waren een aantal dingen die niet helemaal in orde waren en die moesten vervangen worden zodat de auto wel door de keuring zou komen.
Bedrag omstreeks de 350 euro inclusief werk uren.
Nu heb ik een goede vriend die zelf erg handig is met auto's en die heeft deze ''mankementen'' voor mij verholpen met onderdelen van de sloop en nieuw gekochte onderdelen.
Kosten nog geen 100 euro!!
Nu kom ik bij de garage weer die die voorkeuring heeft gedaan,vind hij wéér iets waar de auto op afgekeurd zou worden,ik dat binnen een halve dag verhelpen...
Kom ik terug wil hij hem niet meer keuren omdat ik de ''reparaties'' zelf had gedaan en niet bij hem!
Dit bedrijf is RWD erkend,maar ik vind de manier waarop ik ''geholpen'' ben niet correct en uiterst onbeschoft.
Ik ben weg gegaan,bij zo'n bedrijf wil ik mijn auto geen seconde langer hebben staan,en heb inmiddels al bij een ander bedrijf een afspraak gemaakt voor de keuring (en dit verhaal erbij verteld)
Wat kan ik hier verder aan doen?
Ik heb een beetje het gevoel gekregen dat deze man mijn zuur verdiende geld wil aftroggelen.
Ik bedoel ik ben toch vrij in waar en hoe ik de auto ga klaarmaken??
Ik kom er enkel en alleen voor de keuring en niets anders.
Kan ik mijn onvrede ergens melden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.