Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij hoeveel toeren schakelen

Bij hoeveel toeren schakelen is het zuinigste voor de auto, en hoeveel toeren is het beste voor de motor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen;
- bij een diesel 2000 - 2500
- bij een benzine 2500-3000
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij nieuwe auto's kan het sneller dan bij oudere auto's.
Diesel vanaf ±"95: 2000
Benzine vanaf ±"95: 2500
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de schakelmomenten zie de link, alhoewel daar ook nog wat over gediscussieerd kan worden.
Voor het max aantal toeren van je auto moet je even op zoek naar het toerental waarbij je auto het hoogste koppel behaalt.
Boven dit toerental heeft weinig nut om door te trekken omdat je dan niet nog meer kracht zal krijgen, je gaat dan de auto (blok) zwaarder belasten als noodzakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang de auto niet gaat stotteren, gewoon zo laag op schakelen als jij wilt... vooral goed als je rustig rijdt in de stad... wil je versnellen is het raadzaam een versnellig terug te gaan om stress op je koppeling en motor te verminderen, en brandstof te besparen.. ook versnel je sneller als je terug schakelt.. maar dat lijkt me logisch...

Als jij 50 in zijn 4 kunt rijden, zeker doen... lekker laag toerental, laag brandstofgebruik... zeker als je weet dat je voorlopig nog wel ff 50 km/h rijdt...

een diesel is gemaakt om op lage toeren veel kracht te geven en hebben een hekel aan hoge toerentallen.. dus rijd je een diesel, vooral in een laag toerental schakelen... een Diesel doortrappen bereik je niks mee.. veel rook, veel lawaai, veel drama, hoog gebruik....maar eigenlijk gebeurt er niks (een Diesel die rookt als je hem doortrapt is verspilde Diesel die in de uitlaat verbrandt.. dus niks anders doet dan oproken)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image