Hoeveel kilometer mag je prive rijden als je bijtelling betaald aan je lease auto? En worden deze prive kilometers qua diesel ook betaald door je baas
Bij mijn nieuwe werkgever krijg ik maandag een nieuwe fiat 500 en ik moet hier voor ook bijtelling gaan betalen, het geen wat ik graag wil want ik wil hem prive gaan rijden.
Nu zegt me baas dat hij eigelijk niet wil dat ik in het weekend in deze auto bij me vrienden op bezoek ga... nu weet ik dat je gewoon prive mag rijden als je bijtelling betaald maar kan je baas hier een max aan hangen en kan hij ook zeggen dat ik prive me eigen diesel moet betalen?
Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ga bijtelling betalen dus ga meer dan 500 kilometer rijden.... ik bedoelde net dat ik dus volop gebruik wil maken van de auto.. prive.
bedankt alvast voor uw antwoord
Toegevoegd na 14 minuten:
Is het dus zo dat je werkgever bepaald hoeveel kilometers je prive rijd? ook al betaal je standaart die 14% bijtelling? hij mag dus bepalen dat ik maar 2000 euro betaal? terwijl een vriendinnetje van mij bij haar werkgever de zelfde auto rijd en het zelfde bedrag betaald en 30000 kilometer prive rijd.
Toegevoegd na 17 minuten:
Mijn werkgever heeft een heel kort stukje verwerkt in mijn contract over mijn lease auto, niet eens wat voor een auto alleen wel dat ik zelf boetes moet betalen.
Hij geeft aan dat hij niet zoveel geld heeft om mij prive ritjes te betalen met diesel en wil ook niet dat ik bijvoorbeeld van amsterdam naar Limburg rijd... terwijl ik wel bijtelling ga betalen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.