Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor auto moet ik kopen?

Ik zit er over na te denken om mijn huidige auto te dumpen en een nieuwe te kopen. Natuurlijk moet het een A-label hebben, schoon, zuinig, hoge instap, redelijk wat ruimte voor bagage en ook nog airco en zoveel mogelijk extra's.
Natuurlijk heb ik me al geinformeerd, maar juist dan begin je te twijffelen en wordt het steeds moeilijker. Wie heeft of weet een auto die aan al het bovenstaande voldoet en in een prijsklasse van 14000-18000 euro?
En waarom raad je me juist die auto aan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je een aparte, enigsinds opvallen de auto wilt, die aan al je eisen voldoet, en erg goed smoelt, zou ik eens kijken naar een Kia Soul. Rijden erg goed, en rijke standaard uitrusting, voor een keurige vanafprijs.

http://ad.nl.doubleclick.net/clk;216064827;38536321;g?http://www.autoweek.nl/advertorial.php?id=269&cache=no
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gezien je wensenlijstje zou ik dan voor een kleine Opel, Fiat, Ford, Sukzuki, of VW gaan...

Maar je moet vooral je eigen gevoel volgen, want er is te veel keuze...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toyota Corolla Verso, Japanners zijn schoon, zuinig en betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou eens gaan rijden met een Suzuki SX4. De auto ziet er leuk en in de Shogun uitvoering zelfs stoer uit. Hij valt in jouw prijscategorie, heeft geen A label maar staar je daar nou niet op blind.

Suzuki's hebben een bewezen betrouwbaarheid en als je naar de prijzen van 2e hands Suzuki SX4 kijkt, zul je zien dat de afschrijving minimaal is.

Verwacht geen ingebouwde navigatie, maar neem voor 150 euro een TomTom.

Een leuk (vind ik, maar is persoonlijk) alternatief is een Toyota Urban Cruiser. Je vindt m lelijk of mooi, betrouwbaar en gerdurfd is ie in ieder geval. Er is nu een actiemodel voor nog geen 18.000.
paulus811
15 jaar geleden
Naast de al gegeven reacties, wil ik een optie te berde brengen die vaak over het hoofd wordt gezien.

Wat dacht je van *geen* auto? Is dat, in jouw gezinssituatie, haalbaar?

Een auto kost al gauw € 350 per maand, waarschijnlijk meer omdat je nieuw wilt kopen. Ga eens na wat het zou kosten als je, in voorkomende gevallen, een auto zou huren. Of als je je zou abonneren op een van de abonnementen als auto-op-afroep of greenwheels. Als je regelmatig huurt, is er vaak zelfs wel een deal te maken met een garage of een dealer bij jou in de buurt.

Zonodig kun jij misschien je leasebak eens laten staan voor je vrouw, en ga jij met het OV naar je werk.

Kijk naar de kosten van al die mogelijkheden, bepaal wat de meerkosten zijn van het aanhouden van een eigen auto, en kijk of het gemak (dat heb je dan namelijk wel) je die kosten waard is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing